söndag 21 april 2013

att banta

Det är faktiskt märkligt vad många människor har många åsikter och utser sig till experter när man väljer att gå ner i vikt (många gånger av människor som inte behövt bry sig så mycket om vikten.? . Jag är en vuxen kvinna och har lärt mig vad som faktiskt fungerar för mig när de gäller viktminskning.

rätt vanliga komentarer kan vara

"äsch jag tror inte på det där, mera mortion och äta mindre. det är bara det som håller i längden"

och det vet du? för det kan inte vara så att vi är olika och har kroppar som fungerar olika. ?

" hur mycket ska du gå ner egentligen ? snart finns det inget kvar av dig"

tackar för omtanken men jag har nog en 10 kg kvar och det finns allt en hel del kvar att ta kvar innan jag försvinner. var inte orolig jag har ingen size zero mål. tycker helt ärligt inte de är speciellt snyggt, i alla fall inte på min kropp

" de är bara vatten och muskelmassa som försvinner"

jo visst en del vatten är de och möjligen kanske lite muskler. men måste haft mycket muskler vid midja..kärlekshandtagen om de bara skulle vara det ;)
en del kan vara det, men det är rent fett som försvinner oxå :P

" du kommer gå upp allt igen när du börjar äta igen"

jo visst börjar jag äta som innan och svulla så kommer jjag ju gå upp. men vem har lust att vräka i sig massa onyttigheter osv när man kämpat och slitit för att bli mindre? onte jag i alla fall. Man blir jäklig medveten om vad man stoppar i sig.

så strunta i vad andra tycker och tänker och tro sig veta .. gör som du känner och på det sätt som fungerar för dig. ingen känner din kropp som du

1 kommentar:

  1. Bara du mår bra så mår jag oxå bra
    kram mor

    SvaraRadera