tisdag 8 april 2014

Vardag

Hur en typisk dag ser ut i mitt liv

Morgon :
Klockan ringer och jag har ca 1 timme på mig innan det är dags att gå till bussen.
Är alltid fruktansvärt trött ... o tar tid på mig att vakna. Klär mig och sminkar o sätter upp håret på ca 15-20 min. Tar en protein shake .
Väcker sedan ungarna o ber dem sätta på sig. Kollar att eric ställt mobilen på tiden ham ska med taxin. Sätter mig i soffan o tar de lugnt en stund.
Går sedan mot busstationen o tar bussen till skara

Dagen
Är på jobbet och möter barn ...föräldrar och kollegor. Möter o hälsar på alla när man kommer ..kramar barnen och hälsar alltid vid namn så de känner sig sedda .
Hanterar konflikter byter blöjor .. diskuterar pedagogiska frågor
Tar på barn ..tar av barn. Är ute på gården
Söver barn
Pratar med föräldrar
Dokumenterar... ja o massa annat arbetet innehåller.
Tar sedan bussen hem

Kvällen
Brukar bestå av att göra lite käk till barnen.  Prata o umgås med dem. Sedan jag jag oftast ett eller flera måsten i hemmet. Gör helst lite varje dag än massa på en och samma.
Sedan är det träning eller så träffar jag en kompis.  Får oftast välja där eftersom de är svårt att hinna båda
Pratar i telefon med någon jag tycker om
Läser lite bok eller ser på tv o varvar ner och går sedan till sängs

Helt vanlig vardag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar