lördag 27 augusti 2011

lönen

Man säger att pengar inte gör en lycklig, men så jag vet och har fått erfara hur olycklig och tyngt livet blir när man saknar pengar och en ekonomi. Hur otillräcklig man känner sig och helt enkelt en jäkligt dålig förälder.
Det pratas om fattiga barn i Sverige. Jag vet inte om jag var där, men nära inpå. När man känner gråten i bröstet när det inte finns pengar till det barnen behöver. Jag vill att barnen ska ha nya frächa kläder som alla andra. Inte ett fåtal byxor som är slitna eller halvförsmå. När man får ont i magen för att beta till den där blomman till fröken och sommaren. Vykortet lillen skulle skicka till skolan, från någonstans han varit i sommar. Även om det säga att hemkommunen går lika bra så gör det ont i mig.. varför fokusera på det över huvudtaget.

Igår fick jag in min första lön. första månaden på mycket länge så oroar jag mig inte hur pengar ska räcka och hur man ska ha råd. Jag blev så lättad där tidigt torsdags morgonen så en tår rann från min kind. Inte att jag var ledsen eller lycklig , men för att det var en enoorm börda o sten som lyftes från mina axlar.

Så igår tog jag mig en shopping runda och köpte en hög kläder till mina gossar. De ska få slippa utslina skit kläder nu... äntligen vänder det

2 kommentarer:

  1. *kramar om*

    ja vet hur det känns,man vill ju sina barns bästa de skall inte behöva bli retade för att kläderna e för små eller sletna.Det känns så bra när pengarna kommer in på kontot och ett extra plus om det finns fortfarande pengar kvar när räkningarna e betalda.Så man kan unna sig något igen som mc donalds eller något annat.Bara man inte glömmer bort sig själv också ibland är man ju också värd att få något men som sagt så tänker man på barnen i första hand,och det är ju inte lite de växer fort nu.Det märks på både matkontot och klädkontot,synd bara att det finns ju inte så mycket att välja i klädväg till killar antingen hårda jeans eller mjukis byxor..Om Hampus fick bestämma skulle det bli mysbyxor hela tiden men det går ju inte..eller hur//kramar

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att de är en STOR lättnad för dig gumman glad för din skull :) KRAM

    SvaraRadera