lördag 3 september 2011

De växer upp

Jag är stolt över min duktiga elva åring. Han har vuxit och blivit så stor. Att sluta fritis är något som gick smort och lätt. Han mår mycket bättre att få vara hemma och rå om sig själv.
Något jag var orolig för var taxin på morgonen... att ha skulle komma iväg på egen hand. Men det har fungerat perfekt. Jag ringer varje dag han ska gå ut, men den dagen mobilen hade dött så fick jag bevisat att egentligen klarar han det utan mej. Men det känns tryggt och kolla läget o se så han får med sig allt och kommer iväg.

Min 8 åring.. den färska andra klassaren försöker få bevisat för mej att han klarar cykla till skolan själv. Så han cyklar en halvmil för mej och stannar noga vid vägen. Men vågar inte släppa honom ensam riktigt ännu. Men ökar biten han får åka själv bit för bit ( jag vänder innan vi är framme)

De blir stora mina pojkar. Min duktiga pojkar :D

2 kommentarer: