fredag 30 december 2011

går snart under

risk för ett klago inlägg.... men nu kommer de ändå
Barnen är oroliga av en anledning jag inte kan skriva här, men syntomen blir att Eric är ledsen och gråter för allt, hela dagarna.Han är orolig och går fram o tillbaka i lägenheten och har svårt att komma till ro. Gungar mycket fram o tillbaka (autistiskt). Isak är arg ilsk och lättretligt. Alla måsten är en stor kamp.
Det gör ont i min hjärta samtidigt det tar all min energi...

Jag har inte varit barnledig på ett ar veckor och det börjar kännas riktigt tungt . Mamma ska låna dem nårga dagar nästa vecka och jag lever på det lite grann. Så får de en pigg och glad mamma med påfyllt tlamod när de kommer hem.

Nu vet jag att vissa tycker ... vadå barnledig.. vi har MINSANN barnen jämt. Men de är två. Jag har allt på egen hand. Alla rutiner alla måsten, alla läggningar och alla läxläsningar. alla fajter och dessutom hela hemmet själv. Jag kan inte se ett tv program utan att bli avbruten, gå ensam till affären utan att vara orolig om de bråkar de hemma. träffa vänner utan att bli störd... Jag har dessutom en autistisk pojka esom kräver lite extra... jag har ingen att luta mig mot... att dela uppgifterna på...
istället har jag lite barnfrii tid som blir min tid... som oftast ägnas åt att träffa vänner och koppla av...

jag älskar mina barn mest i hela världen.... och de är de allra finaste

1 kommentar:

  1. Jag känner igen mig mycket i de du känner och du vet ju min sittvation och jag kunnde inte sagt de bättre själv styrka kram till dig gumman hoppas vi kan ses snart Kram på dig igen <3

    SvaraRadera