måndag 13 maj 2013

underbara vår !!

Årets första grillning blev de i helgen. I alla fall för mig , barnen hade redan grillat sa de. Eftersom jag slängt mycket i flytten ... bara för jag helt enkelt inte orkade bry mig så var det första vi behövde ..själva grillen.
Det smakar sommar och för mig är det mysfaktor


Älsklingen grillar :P
Jag gillar verkligen den här tiden på året. Ljuset är nog det jag tycker bäst om. När man arbetar heltid så blir det ganska tråkigt att eftermiddagarna känns korta den mörka kalla tiden på året.
Jag tycker även om att det går att vistas utomhus utan att frysa . avskyr att frysa.
Nu i maj är en riktigt skön månad. Man har inte så stora krav på väder utan lyser solen känns det underbart. Man har semestern framför sig och alla nöjen det medför.
Jag tycker om att man träffar folk ute på gatorna dofterna av blommer, jord och asfalt (??!!?)

Vi var och köpte grillen i mina gamla kvarter... det var en underlig känsla att gå dit igen... Har inte varit där sedan flytten, jo på köpcentret där intill, men inte gått förbi min gamla gård och det. 
Jag kände ingen som helst saknad, mest mer att jag gjort rätt val. Jag känner mig verkligen som hemma i nya lägenheten och trivs med läget. Just nu är det skönt att ha torget runt knuten och nära till det mesta .
Just nu i alla fall. För en annan tid kanske jag känner för att bo på ett helt annat läge..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar