måndag 11 april 2016

böcker, texter och författare

Funderade på om jag skulle skapa en ny blogg när skrivar lusten kommit tillbaka. Eller kommit tillbaka är fel ord. Tränger sig på är en betydligt lämpligare beskrivning.
Men det kvarstår det faktum är att energin att skapa en ny blogg inte finns så vi fortsätter i stället där jag avsluta senast. som om inget har hänt.

Är uppe i en läsperiod just nu. Läser väl ständigt, men ibland blir dragningskraften större. Det är inte bara själva läsandet som upptar mitt intresse. Jag letar nya läsprojekt. Jag vill veta mer om mina favorit författare. Jag pratar om mina böcker till min stackars pojkvän som är måttligt intresserad , men lyssnar artigt.

Tittar i denna stund på babel på svt play. intressant program för mig som är intresserad av hur författarna skapar sina historier och karaktärer. drömmen är att kunna skriva själv någon gång. Men det finns det ingen plats för i mitt liv att ens påbörja just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar