fredag 11 november 2011

kvar i skara

Jag fick fortsätta i Skara, till juni ut. Det känns riktigt bra, när man ha hittat en arbetsplats men verkligen trivs , så gäller det att hålla sig kvar. Längta efter en fast tjänst, så man slipper oron vid varje termin slut. Men man får hoppas att denna vägen leder åt det hållet.
Detta betyder att jag kommer har en lön och slippa akassa ett tag till.

Eftersom pojkarna inte vill flytta och jag behöver en förändring så är det hemmet som det ska inventeras i. För mycket negativ energi , Bort med det som var och in med nytt. Jag har inte direkt gjort något med mitt boende sedan M flytta ut. och det var 2 år sedan nu.
Projekt 1 blir tv-rummet. Ett rum som använd mest i detta hemmet. Och först ut blir bokhyllan. För att det är den minsta kostnaden, samt att den är ful och köptes tillsammans med M när vi flyttade tillsammans. Det underlättar en del att få undan just den. Sedan ska ett matsals bord in ( sett ut ett på em) och en ny soffa.

Förutom de nya stora saker, ska det rensas ut bland all smått i lådor. ALLT som inte använd ska slängas. Nu ska det bara bli mitt, på mitt sätt. knner att jag behöver det. Lättstädat och inget massa plotter skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar