fredag 11 januari 2013

saknad och längtan

så lika ord . men ändå lite skillnad vad de betyder. tänkte förklara hur jag använder orden

när jag saknar någon är det någon som fattas. tomhet . det kan vara när personen precis lämnat dig eller om du vet att de kommer ta ett tag innan ni ses.
barnen saknas mest hela tiden. så fort de inte är med mig. men den saknaden har jag lärt mig leva med. det skulle inte vara hälsosamt för dem att vara så bunden till mig bara för jag saknar dem.

sakna kärleken är jobbigt och tillbaka i tiden var det helt outhärdligt. känns som jag har lärt mig hantera känslan.

längtan
det är när man ser fram emot att träffa något (kan ju vara annat än personer men i detta inlägget så koncentrerar jag mig på mänskliga kontakter)
det är en positiv känsla och med längtan kommer med förhoppnignar.

Published with Blogger-droid v2.0.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar