söndag 15 december 2013

jul stämning?

den där julstämningen har inte vijlat infinna sig alls igår. Trots tappra försök med julpynt, klä granen.
Lucia tåget på jobbet. pepparkaksbak ( på jobbet).
I helgen eller på lördagen rättare sagt var jag o älsklingen på liseberg . det var vackert med alla lampor och överallt strömmade julmusik ur högtalare.
men nej ingen direkt jul känsla... och jag som älskar julen och advent annars. smakerna och lukterna, ljusstakar och stjärnor och alla levande ljus.
Är antagligen allt det där svarta som varit i höst som sveper som en stor skugga över vad allt vad julstämning heter.

I morses, när jag vaknat. låg älsklingen nära och höll om mig. så låg vi länge, kramas och pussas och bara vara nära. Helt underbart. Min älskling är den finaste .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar