tisdag 14 december 2010

2010

här ska nyår 2010 firas in och mitt nya liv har just startat, fd maken hade flyttat ut och skilmässopapperna var inskickade. Min skola var slut och ett nytt jobb väntade för dörren. Mycket har hänt sedan dess , 2010 blev förändringens år och om man bara tänker hur jag firade nyår ..så känns det långt borta...



dessa var alla människor jag firade med, hemma hos marcus och Elin... här höjer vi glasen till en skål. Jag minns oxå att kvällen /natten fick mig att minnas varför jag gått vidare med mitt liv och lovade mej själv..aldrig mer.
om man ska sammanfatta 2010 då
barnen
en utredning av Eric starades i våras och han fick diagnosen autism... sedan har det vart div problem med skolan , fritis som gör att hela våren minns jag i en dimma. Isak bytte skola till en friskola , vilket blev ett lyckat val.
Vi klistrade o klippte i sommeras så eric skulle slippa fritis så mycket som möjligt. De har växt och lärt sig många nya saker, eric har blivt lugnare och hjälper till en hel del hemma. Rätt som det är städar han köket och fixar.
i sommeras var vi på sommarland... danmark och bara var med varandra och pustade ut efter en hård vår.
jobbet
jag starade på en småbarnavd i källby i jan och stannade där till sommaren. till hösen avr jag fortfarande kvar i källby men på en annan småbarnsavd där jag jobbar nu. Ja har trivts bra och det är synd att jag ska sluta. Mitt förhoppning är dock att hitta något i stan.
killar
singel... ja visst dejtade man några killar. Någon som man kände sedan innan, någon annan från krogen, eller någon för nätet... men det spelar ingen roll hur man träffas utan att man gör det. Jag har blivit sårad och jag har sårat andra.( inte med flit med det är inte alltid man känner samma) Jag blev förälskad tre gånger i år och nu är jag kär i min Anders , som inte bara är killen jag träffar ,utan min pojkvän.
vänner
jag har fått nya vänner och idag kan jag ite tänka mig ett liv utan mina flickor. Cim gjorde praktik på min arbetsplats och hängde snart på mej och mina övriga vänner. Hon har något aldelles extra cim , någon du alltid kan räkna med och lita på..
Daniela träffade jag i mars och det sa lixon "klick" , förrutom att vi pratar om det mesta så puschar hon mej och har skin på näsan.
Vännskapen med elin D har fördjupats och årets har bjudit på många galna upptåg.. elin t även den vännskapen har fördjupats vi pratar mycket, om kärleken, barnen och annat. hon ställer alltid upp och är ett enormt stöd ang eric o hans stuation. så har vi liza ... som alltis finns där och alltid funnits.... hon som vet allt..
så finns det vänner som inte är vänner längre för de har betett sig illa , och som grynet säger ta ingen skit. och allt snack om en andra chans... det lär inte hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar