onsdag 27 februari 2013

älskade ungar

De har varit grymt duktiga idag, hjälpt till med handlingen  Vi fixade maten tillsammans och sedan städa de köket o satte på diskmaskinen o grejade. Det värmer gott i mammahjärtat. Mycket beröm brukar de få när de är duktiga , är sams eller bara har ett beteende jag tycker om.
För rätt så ofta så får man vara en tjatande jobbig morsa nuförtiden. "plocka upp jackan i hallen"... mm

Lillen har varit lugn ens så länge... han har verkligen prövat mitt tålamod de senaste... typ sen nyår? Vi pratar mycket om det. Varför han blir så där arg och vad vi skall göra för att få stopp på det. Några så där jätte bra svar har vi inte. Han vill inte bli så där arg, säga dumma ord ... men det blir så ändå ..
Så vi får kämpa på tillsammans helt enkelt. För hur mycket svett och jobbigt de är när han är på sitt dåliga humör Isak , så är han en riktig goding när han har sina bra dagar. Sitter gärna och myser i soffan en stund. Att läsa en bert bok så vi båda skrattar så vi gråter. Han är gärna där jag är i lägenheten och pratar om allt. Han är rätt sällan i sitt eget rum faktiskt när jag tänker efter. Det är mest om kvällen innan läggdax.
Så pratar jag med de som har nio snart tio åringar... o de verkar lika trotsiga hela bunten och ibland kan de vara skönt att skratta tillsammans om trotsiga och svettiga upplevelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar