måndag 25 februari 2013

vanlig måndag

Att först vakna 03.17 och inte somna om var himla onödigt tycker jag. Då spelar det ju ingen roll att man kommer i säng i tid när man ändå vaknar på tok för tidigt. Jag brukar aldrig ha problem att somna om , men just i natt så gick de trögt.

Sitter på jobbet i skrivandes stund och inväntar att dagen skall börja, längtar efter morgon kaffet då tröttheten gör sig påmind och jag kryper in i min kofta lite extra .. brr. Kylan biter ju i kinderna så fort man stoppar näsan utanför dörren. Är toktrött på vintern nu.

Idag är det en helt vanlig måndag, efter jobbet är det gymmet, hade tänkt att springa på löpbandet.. jag gillar verkligen inte att springa så jag kommer nog att vara död efter. Men det är just den känslan jag är ute efter. Hemma i lägenheten väntar vardagen. Tvätt som ska tvättas (tvättkorgen har svämmat över) diskmaskin som skall plockas ut, mat som skall lagas och sängkläder som skall bytas... hej och hå. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar