tisdag 15 juni 2010

Facebook

När jag först skaffade mitt konto på Facebook så förstod jag inte grejen riktigt, var inloggad yttersällan och upplevde sidan som rörig och ganska tråkig. Men tiden gick och synen på fb har förändras radikalt. De flesta av de jag känner finns numera på fb och det är där man inbjuds till fest, knyter nya kontakter, har koll på vad vännerna sysslar med. Face bar blivit lite självklart socialt vertyg som mobilen ...

Jag kan leka med tanken och har diskuterat det med mina gummor och undrat oss hur livet hade varit utan fb. Då menar jag det sociala nätverket. Även om man inte lixom söker upp folk via "sök" lägger till och frågar "ska vi vara vänner" ..så är ändå fb källan till många av mina bekanskaper idag. Flytiga bekanta som man har lagt till och som blivit riktiga vänner. Elin Drackner till exempel... Jag var på fest hemma hos henne juldagen 2008... Jag kände henne inte utan var inbjuden av en gemensm kompis. undrar om vi hade haft den kontakt vi har idag utan fb..hade jag kommit till fler fester? Hade vi börjat prata som vi gör idag?? Spännande tanke..
Sedan.... flirtas det en hel del för den som vill :P

Samtidig är det viktigt att tänka på hur man för sig på fb, det känns viktigt att hålla i minnet att man lixom "marknadsför sig själv" Det finns många som delger lite väl mycket i sina statusar... Upp till dem förvisso, men måste kännas trist om folk får en neg syn på dej.

Man pratar facebook, ta och tjuvlyssna nästa gång du sitter på bussen, är på stan osv.. det pratas statusar och realationer.. och om du inte vet vem din vän pratar om slår man på datorn, loggar in och visar på face... ta da så finns inga missförstånd.
min profil bild på fb (just nu)


1 kommentar: