tisdag 15 juni 2010

tvätta, vika och sortera

Hur svårt kan det vara?? Att få tummen ur, tvätten. den ständiga tvätten. Tvättkorgarna är alltid fulla och de blir aldrig tomma. Att slänga i tvätt i maskinen och hänga upp är helt okej.. Men sen då.. vika och sedan i i alla garderober verkar vara omöjligt. Oftast får man ta kläder direkt från högen av det rentvättade. Nu får det vara nog , nu ska Sara bli huslig.... Dessutom ska kidsens kläder ses över o Isak ska få flytta sina kläder från byrån till en garderob.. Men att starta detta projekt är förenat med en rad suckar... finns så mycket annat roligare.. Det mest konstiga är att jag aldrig får det gjort att jag faktiskt mår som bäst när det är ordning. Och varje gång jag har fixat till det tänker jag. Åhhh nu ska jag ALLTID ha det så här... jo tjena...



1 kommentar: