måndag 14 juni 2010

möte

Alla dessa möten kring min stora pojke.. allt för att det ska bli till det bästa. Men tiden går och det känns inte lovande ut ännu. Men vi har kommit överänns om en plan om ht... och ett nytt hopp har tänds and vt 2011. Håll tummarna för oss. Men innan dess är en hel termin... :/ känns verkligen inte som en vinnande känsla imagen när vi gick därifrån idag

kämpa kämpa :/
Jag trodde att jag hade smält hans diagnos och att han är "annolunda"(hittar inget bra ord) . Men varje sådant här möte är som en sten i hjärtat. Min duktiga pojke som kämpar och kämpar... han får kämpa 10 gånger mer än du och jag för att klara de saker vi tar för givet och ännu mer för de saker som inte är självklara. Som det är nu är en klass 3 i höst det som är akuell. Matematiskt är han långt före en åkurs tre... Men läsningen och språket är inte alls redo för en klass fyra. Det gör ont at behöva förklara detta för honom. För hur ska han kunna förstå? I hans värld lär det låta som att han får gå om en årkurs :(.... gaahh min finaste lille blomma .. min lilla guldklimp .. min stora kärlek

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå jätte bra ska du se!! Finns här <3

    SvaraRadera
  2. jag förstår om det är jobbigt aldrig kul när ens barn får en diagnos men nu vet du ju i alla fall vad det är.hoppas han kommer in på skolan till vårterminen då. kämpa på du ska se att det ordnar sig till slut. du är en kämpe sara. tycker du gör ett bra jobb som får allt att gå i hop. kram från en anonym

    SvaraRadera