onsdag 1 september 2010

Lediga onsdagen

Känner mej en anning piggare idag men vågar inte ropa hej ännu. Onsdag då, min första lediga sådan och när jag ser mej omkring så ska tid läggas på lite röj här på nedre plan, lite tvätt osv. allmänt trök kankse men så är det änna.

Fick hem en ny soffa igår, elins gamla :D känns lyxigt att kunna ligga ner i soffan. Jag drog med mej kudde och täcke igår kväll och kurra ihop mej i den. Soffan är beige/ljusbrun så färgen passar inte riktigt i mitt vardagsrum. Men den skall täckas över med vita lakan , som elin gjorde tidigre . Och den duger i ett år ellet två :P medan jag köper in annat och tar en ny soffa sist.
så vad sara ska köpa mer till rummet är
  • matsalsbord med 6 stolar
  • bokhylla eller liknande förvaring. expedit? eller några låga billyhyllor med dörrar och hyllplan över ?? vi får se

Är lite på inrednings humör och det känns bra, det var ett tag sedan jag ville lägga ner energi o pengar på lägenheten. Efter Mattias flytt så visste jag inte om jag skulle bo kvar eller inte, men nu känns det som jag bestämt mej.

Idag är det slut på frossandet och latheten, usch har inte kommit igång med hälsosamma hösten ännu. Jag pratade med lillasyster via telefon och blev inspirerad :P Sommarn har inte vart snäll mot vikten så att säga hö hö. rivstartar i dag med puver och jag köra till lördag eller söndag då jag ska koka soppa (bantar soppan)och gå på den i någon vecka eller två. Den har fungerat tidigare... några gympass ska planeras och promenader :P Heja på mej nu haha. Jag hade kunnat inte gymmet idag, men känner att jag behöver bli riktigt frisk först .

1 kommentar:

  1. Nu jävlar Sara ska vi svettas som bara den till hösten, vi satsar på Vintern 2010 istället för beachen 2010 =P

    SvaraRadera