tisdag 14 juni 2011

Skolavsluting

Redan sommarlov, denna terminen gick rysligt fort och vintern är som bortblåst och nu är sommaren på intåg. Isak har gjort färdigt sitt år i första klass och idag hälls det avslutning på eftermiddagen i stadtsträdgården. Vi hade enormt tur med vädret, morgonen bjöd på regn och blåst, men det hann klarna upp och solen tittade fram innan klockan blev fyra.
Isak fick skjuts av en kompis till skolan , medan jag och Eric knallade till statdträdgården. När vi kom dit hade redan många familjer samlat sig och intagit platser runt scenen, en del på filtar, andra på stolar. Och det fanns även en klunga längst bak som valde att stå. Jag vet sedan förra året att stå i en timme är inte speciellt mysigt , så jag hade med en filt till mig och Eric. Senare dök även Tony upp. Jag känner att fördelen att ha ceremonin utomhus är att det blir ingen direkt trängsel och alla kan se bra. Jag har varit med om avslutningar förr då man inte sett något alls. Strax före fyra tågade alla barn från skolan in i parken och slog sig ner klassvis på bänkarna som var reserverade. ett par nior höll i programmet och det bjöds på en del sång och tal. Jag tycker det kändes som en lyckad avslutning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar