söndag 12 juni 2011

spänning

Imorgon ska jag hälsa på mitt nya jobb,
Det ska bli spännande och det känns som det har påbörjas en ny fas i mitt liv. Detta var pusselbiten som saknades, en jäkligt stor sådan dessutom.
Det var några månader som jag gick på a kassa , och det kändes hopplöst där ett tag. utredningar och att a kassan inte kom igång förren tre månader senare gjorde att jag var helt slutkörd. Trött.
Man har känns sig oduglig misslyckad. Att folk alltid frågar hur det går med jobb har inte gjort saken bättre. säkert i ren väl mening.. Men det blir tjatigt och jobbigt i längden. Så har man fått pikar som "har du inte gått hemma för länge nu" ( eeeh jooo, har du ett jobb i bakfickan kanske?) och " du får ju söka mer än det du är utbildad till" (saken är att det inte har kryllat av sådana jobb heller). Det sista har jag varit nere och ledsen. Det är jobbigt att vara så begränsad ekonomiskt. Faktum är att jag endast ligger någon tusen-lapp mer i mån än vad man har när man går å soc. Vilket de flesta är medvetna om att det är inte så många ören det. Trots det finns det människor som inte förstår att jag inte har råd att lägga pengar på strunt saker som en stor jätte fest när man fyller trettio. Prioterar hellre vårskor o jackor till kidsen.

Nu ser jag fram emot nya utmaningar, och min självförtroende stärktes rejält när jag blev tillfrågad två tjänster till :D. Men i magen känns just denna som den rätta .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar