lördag 25 augusti 2012

förändringens vindar

Jag har förändras. Sedan jag blev sjukskriven och nu när jag blir bara bättre och bättre , så känner jag även mig starkare. Jag nådde ett svart djup av måsten och energilöshet. Och idag vågar jag säga ifrån. Det börja med att jag vågade säga nej till folk. Har alltid fått dåligt samvete för allt och inget. Idag vet jag vad jag behöver. Och ingen ska få mig att dras ner igen.
Det är en anledning att jag valde att bli singel igen. Vi hade skilda uppfattningar om vad ett förhållande gick ut på, och det krockade så pass mycket att vi båda blir nog lyckligare på var sitt håll. Hade det varit några år sedan hade jag kämpat till död-dagar för att få det fungera, och mått skit på kuppen. Visserligen måste varje relation arbetas på. Men då gäller det att man är två som kämpar , samt att det finns något att kämpa för.



Mitt hem förändras sakta.. saker kastas och nytt köpes in. Saker sorteras.. men de går i en långsam process. så jag orkar med. Jag har mer energi och vissa dagar finns det betydligt mer. Men blir fortfarande trött snabbt. men med små kliv i taget

Jag känner framför allt en livsglädje nu istället för likgiltighet till livet. Och jag kan känna glädje och även ledsamhet.. förut var jag bara tom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar