måndag 27 augusti 2012

god morgon ?

Sov oroligt i natt, kunde inte somna och när jag väl somnat sov jag som på nålar. Det var med tunga fötter jag reste mig från sängen. kroppen skrek efter mer sömn. Traskade som en dimma till barnens gaderober och tog fram kläder för dagen. väckte dem och uppmanade dem att klä sig.
Sedan tog morgonen från h-lvetet fart. Varken mitt eller min nioårings morgon humör är det bästa. Kläderna var fel, byxorna var trånga och osköna, 4 plommon var för lite frukt, och de skorna kunde man inte alls ha. Eftersom jag skulle följa honom till skolan så fortsatte promenaden i samma anda. Humöret vände inte förren han fick visa den nya matsalen och sitt klassrum.
Själv är jag helt slut. Slupar i mig lite kaffe nu och ska nog vila. halv tolv börjar jag jobbet idag. Jag är nervös och samtidigt känner jag mig förväntansfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar