söndag 30 september 2012

Beganade kläder?

Har suttit i soffan och kikat på ett par simpsons avsnitt med Isak. Skönt att haft lite sovmorgon och ta det lugnt på morgonen.
Idag ska det bli en fixar söndag. Punkt ett är avklarat så jag ordnat en ny mail till mina tradera auktioner. Jag upplevde det riktigt rörigt i den vanliga mailen. Har uppe några försäljningar om vinterjackor som är försmå till Isak.
Jag letar även vinterkläder till pojkarna. Tycker det är helt okej att köpa beganat och köper både begannade kläder till mig och pojkarna. Och sedan kompletterar man det med nya saker. Jag har budat hem ett Didriksons set till Isak. Istället för att betala 1500:- för de kommer jag undan med en femhundring.
Min favvo jeans kjolar är från tradera och har betalat ca 50-80 kr st.
Regn/vindställ för 100 kr som går på minst 400 i affären nytt. Känns helt vansinnigt då de oftast blir sparsamt använda. När de gäller vinterkläderna och regnställ så satsar jag på märken som jag vet är bra. 
När jag satsat på beg vinterställ kan jag istället lägga pengar på lite dyrare och bra kängor. De köper jag alltid nya . 
Jag letar även en ny jacka till mig i år. Köpte en beg Didriksons i vitt förra året för ca 500 kr . Den var som ny .. och nypriset är 1700. Den kan jag ha iår oxå, men vit tär väl inte höjdarfärgen man har på jobbet kanske.


setet jag köpt till  Isak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar