söndag 2 september 2012

inredning

Det kliar i fingrarna, Jag har inte hittat någon lämplig lägenhet att flytta till. Jo lite kräsen är man nog. Men det ska man väl vara.
Så nu är tankarna i full rullning vad som kan förändras här hemma under hösten. Det som funderas mest på är tv rummet och Erics rum.


  • Erics rum behöver målas om , även om det skulle bli flytt. Tapeterna har blivit smutsiga och för några år sedan rev Eric bort tapet i skarvarna. Så om målning får det bli i höst. Jag har beslutat tillsammans med Eric att en liten väg kommer att bli svart, sedan är de grönt och gråblå på de övriga väggarna. Lite nya tavlor ska inhandlas och målet är att få ett vuxnare tonårsrum. Erics rum är avlångt och ganska svår att möblera. På sikt vill jag köpa ett nytt skrivbort , ett gediget och med bra förvaring. Gärna ett begagnat som vi kan måla om.
  • I vardagsrummet vill jag hiva bokhyllan och köpa en expedit i den stora modellen i vitt. Enkelt o billigt. Men de skulle passa. Jag skulle vilja tapetsera om. Är trött på den svarta väggen. Vill ha ljusgrå och en fondvägg vid tv:n. har kollat på en vit tapet med grå text . 
  • Ett annat akut måste är nya köksstolar eftersom stolarna bokstavligt ramlar isär.
  • sedan är de att slänga rensa och organisera som skall göras nu i höst


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar