måndag 26 november 2012

mammor som vågar bryta normen ?

Fryser lite, det är som kylan kommer smygandes och kryper inpå skinnet. Har mina goa rosa mysisar och en mjuk filt över mig. Men fryser gör jag visst ändå.
Har precis sett ett program på tv3. tv3dokumentären.  Fakta program och dokumentärer har fångat mitt intresse senad jag var liten. När jag gick i mellanstadiet tyckte jag vetenskapens värld var spännande, plus o div naturprogram.

I alla fall. Idag handlade det om mammor som inte följer strömmen. En familj valde att ge sina barn lchf kost. Vet inte vad jag anser om just det, en annan mamma valde att långtidsamma sin dotter. som var fem år. Har ingen åsikt där heller. Om det känns bra för dem så kör på lixom. Den tredje familjen valde att hemskola sina barn och hade flyttat till åland för att få genomföra detta. Jag fick uppfattningen om att denna familj hade många bra tankar och det kändes som varje steg var noga genomtänkt och inte bara något de kastat sig in i. Det var denna sista famijen som fascinerade mig mest.

Idag så har jag inte fått något gjirt här hemma. Skulle ju avsluta andra våningen. garderoben och toaletterna. Men när jag kom hem runt 18 tiden idag var kroppen jätte trött. Sötfisen Isak fixade kaffe och utan jag visste ordet av det så slumrade jag till på soffan. vaknade till 20 min senare och den halvdruckna koppen kaffet hade blivit kallt.

Nu är klockan strax efter 22, jag har tagit min insomningstablett och börjar känna mig snurrig i huvudet och gungig i knäna.. då är det dags att säga hej till kudden. Imorgon ringer klockan 04.10 och det finns ingen tid för snooze. Det ska packas badkläder till ena sonen och skogenfika till den andra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar