tisdag 6 november 2012

otrohet

Är hemma idag . Lillen var uppe i natt och hostade och snörvlade så jag hade inte hjärta att skicka honom till skolan. Men jag får inget gjort här hemma. Sitter i en gammal t.shirt , ni vet en sån där som man bara har hemma. Den var inte ens min från början utan ett ex sa att jag fick behålla dem när han flytta härifrån. 

Har fastnat lite i sex and the city serien , Jag och cim började kika på den i lördags när hon var här. Jag har hela serien i en liten skokartong.. eller ja förpackningen är gjord som en skokartong. 
Jag har kommit till avsnitten där Carrie är otrogen mor Adian med mr BIG. Hehe sitter här och blir irriterad . 

Otrohet, det känns som många tar det för lätt. Men sanningen är vill man såra sin partner är det ett säkert kort. Och varför släppa lös sina lustar .. för att stilla sin tillfälliga åtrå när man faktiskt vet att man gör illa den man tycker om. Eller kanske älskar. Eller kan man verkligen bry sig om någon annan om man bara vill stilla sin kåthet med en annan tjej eller killa som är tillgänglig för tillfället? 
Respektlöshet , otrohet är en handling som lämnar djupa spår i din partner. 

För min del , Älskar jag en man så skulle jag aldrig göra något som medvetet sårar eller gör honom innan. Hmm även innan jag älskar, alltså i stadiet där jag fått känslor för honom , där jag blivit förälskad så blir andra män ointressanta. Det kanske inte utlovats löften om att hålla sig till varandra. Men för min del är det svårt att träffa en annan man och vara intim med honom och jag har bubblande känslor i magen. 

Jag tror även att det finns olika typer av otrohet. Det finns en som kanske är ett stort misstag , på krogen... i fyllan.. Det försvarar inte handlingen. Och personen gör aldrig om det. 
Så finns de personer som är otrogna i de flesta förhållanden de har och tänder på det förbjudna. En sådan kille ( eller tjej) kommer ju inte sluta , utan söka sig nya kontakter förr eller senare. Tyvärr har jag just ett sådant ex i mitt register. 

Är jag skadad så jag misstänker män i nya relationer för de ? nej, knappats. Jag har upptäckt att jag int ens är direkt svartsjuk. Så länge tilliten finns där. Skulle den försvinna vet jag av erfarenhet att då är det dags att avsluta relationen.

1 kommentar:

  1. Bra sagt gummsan :) Du har helt rätt och det är klokt av dej :) . Du har "skinn på näsan" och vet vad du vill :) . Du förtjänar bara det BÄSTA - och inget annat! *kramar* <3 U ! /Cim

    SvaraRadera