onsdag 12 december 2012

året 2012

Vid den här tiden på året brukar jag göra en tillbaka blick av vad som skett. Denna gången blir det svårt eftersom första halvan består av få minnen , de minnen som finns är de som är dokumenterade i kort eller att det finns andra som minns som var med.
Det har ju med sjuskrivningen att göra och det jag minns av vintern /våren 2012 är dimmigt. Jag tänker mig vägen från bussen mot jobbet som skulle jag skulle gå och man kämpade mot tröttheten.
Allt som man gjorde var i en dimma eller i en bubbla och i efterhand måste jag uppfattas frånvarande av andra.
Jag kan inte minnas hur jag spenderade påsk, om et var någon snö under vintern. Om jag hade någon utekväll? Det gör mig ont i hjärtat att oxå inse att jag måste varit frånvarande här hemma .
Jag blev sjukskriven i april eller maj (?) minns inte.
De första veckorna så var jag bara i soffan, såg i bästa fall på någon serie ... men i de flesta fall så satt man bara , tidperspektivet försvann. Och i min värld så kom jag ur sängen runt tolv, isak kom hem vid tre.. vid två kom man i säng. Vad som skedde därimellan , fanns lixom inte.
En känsla av ångest, outhärdlig som tog all kraft.. orkade inte träffa någon orkade inte ens prata med någon. De frågade varför jag hade ångest... de som inte vet att det är just det. Man har ingen aning vad de kom ifrån.
Men sakta med säkert så lättade dimman. Jag kan minnas några dagar vid stranden. Jag minns när jag slutade vara så avstängd och kunde känna igen. Legoresan..
så började jag arbeta deltid. De var tufft i början, närminnet sviktade fortfarande hela tiden, allt fick jag skriva upp på små post it lappar.

Men idag är jag bra igen. Det sista har dessutom minnet fungerat och det känns som jag äntligen lyckas få ordning på röran i huvudet. Innan fastnade information helt enkelt inte.
och jag är pigg och glad och går inte i en dvala. Är dock stresskänslig. Så fort jag blir lite stressad blir det svart i huvudet, an inte räkna tänkas eller minnas vad ord heter ...
men de är ort varigt och de är bara att ta det lugnt . detta var året jag smällde in i väggen.. men det är oxå året jag reste mig igen och kom vidare

Ja vi åkte ju till Legoland jag och pojkarna och det blev riktigt lyckat. Isak lärde sig simma där på hotellet i bassängen . Mäkta stolt var både jag och han. Vi hade strålande sol och 25 grader varmt.

vi var hos Anna och hennes familj, åt kräftor, badade och besökte fredrikstend fästning i norge. Resan avslutades med ett besök på NÄL .. eftersom Isak hade grymt ont i magen och en ev blindtarm befarades.. men det var ett falskt alarm för denna gången.
Anna o familjen var även och hälsade på mig o pojkarna nu i okt :)

Jag hittade kärlek och jag valde att lämna den av olika anledningar. De finaste minnen där var är när vi var i strömstad, daftö camping tillsammans med hans flickor.

Jag flyttade, kom äntligen ifrån västgötagatan och med facit i hand så undrar jag varför jag drog ut på att flytta så länge 3 år ?? nått sånt o alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar