onsdag 19 december 2012

farmor

Mina systrar tog med mig till Skövde idag för att hälsa på farmor. Vilket jag är tacksam för, hade inte fixat att åka ensam.
Jag var nervös att träffa henne orolig hur det skulle kännas och framför allt orolig att det är så här jag kommer minnas henne. Hon var så liten och svag.
Men jag kommer minnas denna dagen för jag har en stark känsla att detta var sista gången jag träffade henne. Och det gör mig ont i hjärtat.

Det jag kommer minnas är våra somrar hos henne och farfar. När vi fick leka affär i gäststugan. Hon hade samlat gamla förpackningar och det var jättekul att leka affär med. Pengar använde vi stenar .
om kvällarna satt vi och pusslade pussel. Med många många bitar

Jag minns hennes piano som man kunde få plinka på ibland när man var liten

Jag minns när vi plocka smultron i kohagen och satte dem på strå
när vi plocka potatis

Jag minns ankorna son ströva omkring i trädgården och fåret som alltid rymde.
När hon matade hönorna och alla kattor. ofta hade hon kattungar...

jag minns hur vi brukade fira juldagen hos farmor och farfar och hon brukade bjuda på god mat. och himelskt god fudge.

jag minns mycket mer än så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar