lördag 1 december 2012

snö

I natt kom det typ  1 dm snö och det var svårt att ta sig fram när jag skulle till den gamla lägenheter, trottoarerna var dåligt plogade och överallt möte jag människor som kämpande försökte få fram sina bilar.




Jag kom fram till lägenheten runt nio startade igång städningen, kände hur den där välkända tröttheten kom.. om man kan kalla det trötthet. Men valde att försöka strunta i den, när jag var klar med övreplan så ringde Tony. Det gick helt enkelt inte komma fram så vi kunde lasta det som skulle kastas.. panik.. 
Hjärtat slåg hårt och jag kände av den dära ångesten.
Men när Tony kom så var det något i hans röstläge som lugnade mig. Elin kom och hämtade städ grejorna som skulle hem hit och Tony skruvade ner lampor mm. Vi får ta skräpet imorgon. 
Har i alla fall lämnat nyckeln till de som ska in i lägenheten.... ( de har tjatat i två mån nu)




Nu blir de att plocka i iordning, men de blir lugnt idag... känner av den där utmattningen... jag är i alla fall ledig fram till tors..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar