söndag 13 september 2009

boende

Har funderat över det här med boende när det bara blir jag och pojkarna kvar. Planen är att byta ned sig till en 3:a eftersom det skiljer ca 1000 kr i hyra. Det blir varm resa på ett år det. Men har inte bråttom utan måste ha någon som passar vår lilla familjs behov. Men samtidigt finns det en längtan av att komma igång, att inte stå och stampa på samma fläck. Men här har jag en liten Marie på axeln som säger att rusar man in i något är det djävulens verk, med tålamod är änglarnas ( hon är dock inte kristen, så det är inget kristet budskap. men det ligger mycket i det hon säger)

Barnen ska inte drabbats över att vi ska flytta. De ska fortfarande få var sitt rum, det är självklart. De är så pass stora att de behöver lite fri space. Men jag gör avkall på ett sovrum, utan tänker anordna en form av sovalkov i vardagsrummet. Har en del planer hur det ska kännas som ett minirum ändå , så det blir nog fint. För jag sover ju bara i "mitt rum". Då ser jag att barnen gör desto mer i sina..

Det ligger ett sparande som puttrar som ska gå till div möbler osv. jag kommer behöva bokhylla till att dela av vardagsrummet med, förvaring till pojkarna, ny säng till mig 120 cm duger bra, dammsugare och lite annat krafs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar