tisdag 8 september 2009

Varför en ny blogg?

Detta blir ett nytt hem för mitt bloggande, och blir därmed en flytt från bloggspace där jag ändå bloggat i ca 2 års tid. Det finns olika anledningar att jag startade en ny blogg. Delvis praktiska då jag upplevt krångel med bloggpace det sista, inlägg som man skrivit har inte gått att spara pga serven inte svarar, men även att det är begränsande när det gäller foton, vilket blir endast ett per inlägg. Det upplevs som begränsande , för visst säger en bild mer än 1000 ord.

Det finns även andra anledningar att jag väljer att starta en ny blogg. Det börjar snart en ny tid i mitt liv, och därför känns lämpligt att även starta den nya bloggen. Jag vill även försöka skriva på ett annat sätt. Jag kan bli inspirerad när man läser duktiga skribenters bloggar, amatörer som proffs. Detta är dock den svåra biten och jag är väl medveten om att det kan ta ett tag innan just sättet att skriva på blir annorlunda.

bloggen på bloggpace kommer dock få ligga kvar tills vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar