tisdag 3 november 2009

kl 05.30 ??!!

Jag hade ställt klockan på 05.00. Klockan ringde och jag snozade .. klockan blev halv 6 och jag slängde mina trötta ben över kanten. Drömde mig bort till lördag och få sova ut.. eller torsdag då jag börjar sent. Lägenheten är mörk och svart, drar på mig ett nattlinne och trippar ned i köket tyst så jag inte väcker kidsen. Golvet är kallt. Tänder lampan och sätter på kaffet i köket. tittar på den vita köksklockan, gnuggar sömnen ur ögonen o kikar en gång till. Jodå den visar halv fem. kliar mig lite i huvudet och kikar på mobilen, jodå hon är bara halv 5. Men jag kryper inte ned i sängen utan tar en kopp kaffe o sätter mig i soffan. Nu är man pigg och riktigt vaken ( det tar tid för mig att vakna) men jag vet en Sara som kommer vara trött i eftermiddag

1 kommentar: