söndag 1 november 2009

klappar

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker ang julklappar och pojkarna. Vad jag menar är hur mycket är lagom. Jag vill inte att det materiella ska vara det som ligger i fokus i deras liv, och att ge löjligt mycket paket anser jag att det inte är något bra att sträva efter. Samtidigt vill jag att det ska lysa extra i deras ögon när paketen delas ut och att de ska känna sig nöjda med sina presenter. Kanske det inte har så mycket att göra med hur många paket det är egentligen, utan hur jag lär dem värdera sina saker och presenter. Men hur lär man sånt då? Inte överösa i ett hav med klappar i alla fall. Jag tror att jag mer tror på att köpa klappar de verkligen har suktat efter, istället för att satsa på mängden, sedan tror jag inte på att ge barnen ALLT de vill ha... Jag tror att få längta och önska är en bra erfarenhet att ha när man växer och mognar

så kommer man till nästa svårighet, man vill ge sina barn hela världen..

1 kommentar: