söndag 1 november 2009

tidiga mardrömmar

Igår kväll läste jag runt på ett forum och en tråd handlade om sömn och drömmar osv. Vilket fick mig att tänka på att jag faktiskt minns en mardröm jag hade när jag var tre år. Det var några år sedan det. Jag vet att jag var tre eftersom jag minns var vi bodde då, vi flyttade en del när jag var liten, så har man minnesbilden från ett ställe kan man lätt veta hur gammal man var.

Jag drömde att jag mamma och Anna var ute och gick. Anna var ett år då och satt i barnvagn. Jag gick. Vi kom fram till en stor vit lastbil och går in där. Där inne finns det en bänk av ett slag och på höger sida fanns det ett par vita lådor som man kunde dra ut. Mamma förklarade att det var farligt, men Anna klättrade i en låda ( som typ var som en besticklåda) och hamnade i den där bänken. Det blixtrade och hon skrek , för hon fick någon strö i sig... och jag vaknade.

När jag var liten handlade ofta mina mardrömmar om att Anna gjorde sig illa eller dog. när jag var fem år vet jag att jag drömde att hon var så liten så hon gick fram o tillbaka i min mun, och jag var tvungen att akta mig at svälja, så gjorde jag det ändå .... haha sjukt att man minns sånt.

1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt :S
    Jag drömde också om min lillasyster när jag var liten och det var också mardrömmar :S

    SvaraRadera