tisdag 3 november 2009

pojkarna

här har det varit en hel vanlig vardag eftermiddag, men visst kan vardag vara det bästa ibland.. Jag längtade verkligen efter mina pojkar idag. Känns som det har varit så lite tid tillsammans det sista. Isak är upp i någon trotsperiod, han är som en liten mini tonåring och vilket leder till mycket tjatande o gnabb.

Idag så lagade vi mat tillsammans. Hemmagjorda biffar, sås o strips (hemmagjorda även dem) har ett mål under 2010 att minska på halvfabrikat och alla dessa e-ämnen. Men man får ta små steg till större. målet är att baka mer själv, bröd och fikagott.. Köttbullar och sådan köper jag nästan aldrig, så jag är på G. ( det är Mattias då som vill ha sån mat till jobbet, men snart kommer han handla det han vill ha själv)

Hade planerat mys i soffan med många böcker med Isak... men hade helt glömt moviekids så han var iväg på det.

Det skrämmer mig att barnen växer upp och blir stora. Jag vill att de ska vara hos mig för evigt. men en dag är de vuxna och har sitt eget liv. och vad fort det går. Eric blir redan 10 nästa år, tycker inte det var så länge sedan jag kom hem från bb , 19 år och min lille pojke..

syskonkärlek 2004, sagostund
(Eric snart 4 år, Isak 8 mån)

göteborg 2009, hotellrummet slaimlek

1 kommentar: