onsdag 11 november 2009

Sista dagen


Idag var det allra sista dagen på vfu:n ( praktik) . Med delande känslor. Märkligt att säga hejdå och gå för sista gången. Det har känts långt och arbetsamt pga av allt annat som hänt i livet men nu är den redan förbi och jag har lärt mig massor. Jag är införstått hur man kan arbeta enligt reggio emilia och har dessutom insett hur man rent praktiskt kan arbeta efter det kompetenta barnet. Det är lång väg mellan ord och verklig handling. Jag har även fått insikt hur mycket 1-2 åringar faktiskt KAN och hur mycket man kan göra med de små barnen. Vilket är minst lika stor utmaning som de större, det kräver en hel del tanke innan det blir bra. Jag är nöjd med omdömet från min handledare. Ett steg närmare min examen , nu är det redovisningen på fredag, en inlämningsuppgift och examensarbetet kvar..till jag tar min examen... helt konstigt...

1 kommentar:

  1. Oj, redan? Men tiden gå fort och snart är du klar med skolan =)

    SvaraRadera