torsdag 25 februari 2010

mina kiddos ....

Det är sällan det blir som man planerar, listan spräcktes redan kl 9.15 haha förstår inte hur jag tänkt hinna allt så fort ??!!

Kl 8 följde Eric isak till skolan och kom sedan hem igen (han var ledig för ha skulle till skövde) och strax där efter kom Tony och hämtade mig och vi for ut på besöket på friskolan som finns i stan. Vi har blivit erbjudna en plats för vår yngsta kiddo och innan ett beslut tas så fick vi rundvisning på skolan, träffade rektor och lärare. Kollade lokaler osv. Vi träffade även en bekant till mig och hennes pojk som går på skolan och hon var nöjd med skolan och det känns tryggt. Hennes pojke och min är dessutom vänner och det skulle underlätta en flytt. Det var en stor kontrast mot den skola han går i nu , hela förhållningssättet är annolunda. Det kommer bli en bra miljö för Isak att vistas i och det är ingen tveksamheter att vi kommer tacka ja till platsen. Skolan ligger en bit längre bort än den nuvarande, men det är cykelavstånd ändå, och dessutom har han en bra pappa med körkort. ( själv ska jag börja med det så fort jag vet om jag får vara kvar på jobbet efter sommaren)

För eric fanns det dock ingen plats i dagsläget. Det svider hjärtat. På lektionstid har han en skolform som passar honom hand i hansken. Det riktigt jobbiga är att han är hårt utsatt av barnen i hans skola. Mobbning är ett annat ord. Och på en skola som det redan är hårt klimat är det inte lätt att vara utsatt. Det har varit ånga turer kring detta och ännu är det inte över. Det är inte bara att flytta. Först och främst ska man hitta en skola som har en plats och det ska gudarna veta att det är inte lätt, men sedan är det viktigt att det verkligen blir bra och så kunna ta emot honom på ett bra sätt. Att sätta honom i en klass på 25 är inget aternativ. Och som jag och pappan har bedömt nu är inte en flytt någon förändring han skulle klarat denna termin. Lilla gruppen är den bästa skolformen för honom just nu men att barnen är så elaka är riktigt jobbigt så allt är så delat skitjobbigt. Men vi har satt upp honom på kö på friskolan han med och hoppas..

1 kommentar: