onsdag 26 januari 2011

gått några hundra mil

Sicken dag... har bara gått i ett.... Fick skjuts till Isaks skola av en kompis i morses, verkligen guld värt. kylan bet i kinderna och tröttheten låg som en töckeln över mig. Kom rätt snabbt hem igen, det tar 15 min att lämna Isak med bil..gående ca en timme gaah.

Skickade Eric till skolan och sedan satte det fart, ett viktigt möte l 10.15 , så Sara tog stadtbussen till stan (det var ju kallt juhe) och efter detta belönade jag mej med lite uppvärmande sol..alias solarium. Jag slog på stort och drog till med 30 min... vilket var nog fem minuter för länge sör lite bränd blev jag på vissa ställen. Men jag vill inte riktigt låtsas om det *visslar**
Det blev en promenad hem... gud vad jag älska mina thermosar... är man vuxen när man föredrar bekvämhet före utseende ?? men 10 minus... usch lixom..

Jag hann käka en bit , få hem posten, Eric kom genom dörren och sedan var det dags att åka buss igen... mot stan för at lämna in det dära pappret som kom med posten... och sedan blev det en promenad på 20 min för att hämta lillskiten. Han kom emot mig på ett strålande humör.. och babblade på under vägen hem.

Hemma sattes det på kaffe och damp ner ..djupt ner i soffan... och ögonlocken kändes så tunga... Men det dög inte. Lägenheten var i uppror och det var bara att ta tag i skiten . Pojkarna var ur duktiga o hjälpte till. Eric fixade tvätten o vek ihop den och ordnade sedan middagen (korv o potatisbullar) han var mäkta stolt när vi åt sedan. Lillskiten ficka diskmaskinen och hallen som det varit någon bomb som slagit ner eller så... Det var mysigt att fixa tillsammans. För det är ju så vi bor här tillsammans och d hjälps man åt. Jag vill inte ha tonårspojkar som förväntar sig att att få allt serverat på silverfat sen.... det som var extra sött sen var när eric hjälpte Isak med läxan..jag tjuvlyssna på den. " nej men isak om du har fem (visade handen) och tar bort 2 (tog bort fingrar" vad har du två. det är minus förstår du inte plus... vad duktig han är min lille eric ...eller stora mabye

Tony kom runt åtta o hämtade upp bröderna bus och jag ska ta bussen om en stund. Ska myssovas i mölltorp och det gillas !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar