måndag 15 oktober 2012

drömmarnas märkliga värld

Jag minns nattens dröm så tydligt. Den var klarare än vad de brukar vara och den innehöll många typer av känslor. Vi var på en fest och det var  folk överallt. Jag hade det trevligt och jag gick genom korridorer och trappor. Det är sällan att jag ser detaljer när jag drömmer annars.
Jag hade ett samtal med ett ex . N. I drömmen saknade jag honom och ville att vi skulle göra ännu ett försök. I verkligheten vet jag att det spelar ingen roll vad känslor säger. Det fungerar inte. Men idag är det som känslorna nålade sig fast och, saknar han lite idag. Tillåter mig att göra det.

Jag stötte även på en annan person i drömmen. Det som gjorde drömmen annorlunda mot andra så såg jag honom så tydligt och det kändes verkligt, Han var kanon full i drömmen och ögonen var långt borta. Han hade sin skinnjacka och ett par jeans. I drömmen låtsades jag att jag inte så honom och han inte mig. Jag fylldes av avsky.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar