onsdag 31 oktober 2012

singel ?

Jag och en av mina bästaste vänner har pratat mycket om tankar kring singellivet , för och nackdelar. Hon menar att hon har trivts som singel, även om hon inte har något emot att skaffa en pojkvän.

Jag har länge vantrivts som singel och har länge saknat tvåsamheten. Tills det sista. Det finns fördelar att leva ensam och jag trivs med det just nu. Det betyder inte att jag inte vll hitta kärleken, utan att jag är tillfreds med livet.

Som singel bestämmer jag över min tid. Jag är fri att göra vad jag känner för det. Jag behöver inte kompromissa om vardagen och kan lägga energi på mig och mina pojkar. Jag kan flirta och det är sällan jag känner mig ensam och övergiven som singel.
Det kan vara spännande med nya kontakter och nya bekanskaper. Ibland kan man hitta någon man känner pirret i magen . ibland inte. Jag blir oftast så där blixtförälskad. Men blir det inte i vem som helst.

De jag saknar med tvåsamheten är just trygheten. Att ha någon att tycka om och lägga sin kärlek på. Att bli omtyckt och att man har kommit förbi stadiet.. vad vill han? vad vill jag?
Jag saknar att dela livet tillsammans, att handla till middagen, men delar på disk och dammsugning.
Jag saknar honom när man ska fira jul, nyår. Vid släktkalas. Just vid kalas änner jag mig extremt singel..

Jag har blivit kräsen , det finns ingen anlednign att slösa energi på någon som inte får dig att må bra, eller en kille som tänker mest på sig själv. Har mött några sådanna det sista. Jag är ingen tjej som springer efter en kille som krånglar. Om du inte är trogen, festprise eller tycker att jag ska anpassa mig och ändra hela mitt liv för dig.. så får han allt söka vidare

Världen är full av män, men när jag har känslor för en man så finns det bara honom.

1 kommentar:

  1. Sant gumman :) Du är en jättebra kvinna och som singelmamma är du jättebra med dina pojkar :) . Du förtjänar en man som är lika mån om dig som du är om honom <3 och inget mindre än det. Många kramar, älskar dig, min bästa vän. /CimK

    SvaraRadera