måndag 1 oktober 2012

kaos

Måndag och jag arbetar eftermiddag. Hur skönt som helst. Man slipper att bli så trött eftersom söndagar är helt hopplöst att komma till ro. Trots att jag har insomningtabletter så är de just söndagar som är svårt att ta sig till sängen över huvudtaget.
Idag är det ren vardagsgöra som gäller. Lägenheten känns som ett kaos. I vardagsrummet så ligger den rena tvätten i två stora högar och bara väntar på att bli vikt i inplockad i garderoberna. På matsalsbordet ligger böcker som skall skänkas bort och på golvet står två stora högar med kurslitteratur som jag inte vet vad jag ska göra med. Har lixom inte hjärta att slänga det, men jag vill inte ha med mig det till nya lägenheten.
på golvet står en havlpackad låda och mattan är på trekvart...
I soffan finns div sladdar , externa hårddisken , headset och soffbordet står två tomma glas samt en kopp... ja ett mindre kaos med andra ord.
i köket väller disken ur diskhon och golvet är smuligt.. hallen har pojkarna slngt skor o jackor åt alla håll ...
Hua .. ja jag lär ju inte gå sysslölös ikväll direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar