söndag 14 oktober 2012

lite rosa på dagen

Idag hade jag en dålig dag, lättirriterad och allmänt kass dag. Fick dåligt samvete för att jag blev ingen vidare god förälder pga av detta. Att det var en riktig skit dag berodde på  många orsaker. Men framför allt stress. En del är stress över flytten. Jag känner att det är ett stort projekt som jag känner mig ensam i. Avsaknaden av körkort gör det inte heller lättare. Så jag har oro hur jag ska hinna få bort alla trasiga vitvaror mm och vem som ska bära ... och NÄR flytten blir. Nov eller dec?
Jag är så tacksam över att en stabil vill hjälpa mig.
De finns fler saker som stärker min oro om andra saker.. men detta skulle inte bli ett negativt inlägg
utan istället skulle jag lägga fokus att så lite kan få dagen att bli bättre. Hade ett samtal med min älskade Liza fisa. Spydde lite galla, skämtade, skrattade.. och så känns livet enklare igen.
Hur eländiga vissa dagar må vara så har jag underbara vänner som kan göra världen lite rosa skimrande igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar