söndag 7 oktober 2012

Lilla gubben

Blev kontaktad idag av ett ex som tydligen fortfarande inte har förstått att han inte kan säga åt mig vad jag ska göra och inte. Jag har ingen som helst skyldighet att lyda hans order.
Han ber mig sluta kontakta honom... det roliga är att han ringt flera gånger om dagen det sista... Vissa folk blir man inte klok på ??

När det tog slut för snart 1½ år sedan så hade han föreställningen att jag fortfarande hade förpliktelser till honom. Jag skulle redogöra om när och var och hur jag träffade andra män. Han skulle veta när jag hade sex med någon annan första gången.

Om han visste att jag var på dejt eller misstänkte något ringde han och smsade han som en galning. En lördag stängde jag av mobilen när jag och pojkarna skulle på bio och jag satte helt enkelt inte på den igen efter för vi skulle bli hämtade av någon.
Efter tre timmar hör sig han av sig till mina kompisar för att ta reda på vad jag gjorde och varför jag inte svarade. Detta hände flera gånger

Han bestämde vilka jag skulle lägga till på fb.. och alla killar som la till mig vilje tydligen ligga... Killar fick gärna inte gilla för mycket och gud förbjude om någon syndes lite extra. på fb
jag fick inte ha medlemskap på badoo. trots jag var singel ...
och han hade åsikter om vilka vänner jag skulle ha. mina killkompisar var kära i mig ???? och jag fick inte träffa Daniel för han ??bara för han inte tyckte om det ?

Nu var ju han ett ex och han hade inga som helst rättigheter att veta något om mitt dejting eller sexliv. Och jag valde att behålla det för mig själv helt enkelt. Att försöka förklara att man inte behöver veta allt, var inget han nappade på . utan han ville veta ALLT . sa han bestämt. Som han skulle kunna tvinga mig. ;)

Jag vet ingen som är så bra på att ljuga och manipulera människor som Anders. Det är han farligt duktig på. Och jag är säker på att han har målat upp en helt annan bild av verkligheten. Men vem bryr sig? Det är inte mina bekymmer.

saken är att jag är fri honom och hans kontrollerande. Han kan inte bestämma över mig längre och framför allt kan han inte göra mig mer illa.

see ya suckers
Historia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar