tisdag 22 december 2009

dan före dan före doppare dagen

Det närmar sig jul med stormsteg och imorgon blir den mest stressiga dagen på året
julmat och mer klappar måste handlas innan Anna med familj kommer kl 3... och inte glömma..en bingolott...

Men idag har det varit lugnt, men måga känslor. Morgonen bjöd på grötfruckost på Isaks fritis, så mysigt och stämningsfullt var det. Barnen sjöng lite jullåtar efter gröt ätandet. Medan kidsen var i skolan åkte jag och jobbade på solbrännan och hem och dammsuga osv.. det måste ju vara fint när man får gäster.

Sedan fick jag ett sms att jag hade mobilsvar och det vosade sig vara från i tors. Och det var om jobb och de ville kalla mig på intervju... men när jag ringde idag var det för sent. Ångest och frustrerad.... vill ju ha jobb. Men någon timme senare ringer en annan rektor och jag ska på anställningsitervju första veckan i januari. Är verkligen glad, håll tummarna för mig. Lite kul att rektorn ringde innan ansökningstiden löpit ut =)..

Sedan var Söta Anna på besök, alltid lika trevligt!!!! =) snackades, skrattades och dracks té. flertalet kompisar dricker hellre te än kaffe.. fast jag föredrar nog kaffe, inte för smaken.. men jag behöver koffein

Nu väntar jag på Mr Tony som skulle komma förbi =), han skulle ha med sig käk istället för fika, det var himla snällt ( och gott h;) ..)

som sagt imorgon är det stress stress och stress.... och jag ska arbeta fram några inköpslistor

1 kommentar:

  1. Åhh vad skoj =) Stort Grattis =) Hoppas verkligen att du får det för det förtjänar du verkligen!! Ja gud ja, prata inte ens om morgondagen, tur att det är bara jul en gång per år!!

    SvaraRadera