tisdag 1 december 2009

tuff tuff tåget

Just nu sitter jag mot tåget mot göteborg igen, vi har precis passerat herrljunga så det är ca timmes resa kvar. Idag går det lättare att plugga samtidigt, tur det. 2 timmar som totallt blir 4 går ju till spillo annars.

Det är en trött och sleten Sara idag, har sovit en timme i natt, nej det är helt säkert. Jag skyller på stress, skolarbete och flytt. Jag längtar till jul, jag inbillar mig att det blir ett andningsrum då.

Gårdagen vad hände då ?? Det var plugg i vanlig ordning, läste i en bok och försökte hitta vad som är relevant eller inte. Sen kom Elin T vid 9 och vi tog en kopp innan vi for till stan en sväng. Vi har ju pojkar i samma åldrar med samma intressen, så att titta på julklappar tillsammans var en bra idé. Köpte ett star wars skepp i lego till Eric. hoppas det blev rätt sort nu. gräver mig för att skeppen är så dyra, lego i sig är dyrt, men med star wars är det ännu dyrare.

eftermiddagen bjöd på mer plugg, gos med pojkarna och promenad med Mia. Vi gjorde upp vem som ska ta med vad på julafton, min lista känns helt okej, min enda önskan var att slippa göra något för tidskrävande.. tid är dyrbart just nu.

Jaha idag väntar plugg med Hanna och Maria, intervjuer ska analyseras och texter skrivas.

1 kommentar: