fredag 25 december 2009

julen 2009

Antal gäster
  • Anna, fredrik och barnen Cornelia 3 och Saga 1
  • Mia, Niklas och Agnes 4 mån
  • Pappa och bror Richard
  • Mamma, bror thore och niklas
  • och jag och mina 2 pojkar

= 14 pers + en bebis. Mysig med stor familj. (Jag vill oxå ha många barn... i alla fall en till två till)

Jul

Anna med familj kom dagen före, och det blev käk godis och bingospel. mia med familj kom oxå och även mamma o bröderna. Mysigt. Men Anna mådde lite dåligt under kvällen och Cornelia hade falsk krupp på natten så de åkte hem igår istället för idag.

Julafton i punkter

  • frukost
  • morgon paket
  • pulkabacken
  • Anna o mia hämta thore o nicke
  • Tony kom och gav barnen paket o fikade lite
  • lunch med gröt och skinka
  • Tomten kommer
  • barnen leker, vuxna lagar käk
  • Äter
  • matkoma och tony hämtar barnen en stund för fika och julklappar med hans släkt
  • matkoma
  • anna med familj åker
  • Barnen kommer hem
  • Tony stannar och kikar på barnens pressenter och fikar med mig o mamma
  • alla har åkt , jag och barnen spelar det nya brädspelet ( scooby doo)

Bilder

Paketen under granen växte...

och växte..

Lite frukost... Isak slog upp ögonen
eftersom vi sov i samma säng skulle jag uppskattat att han låg en halvtimme till
eftersom kl var 7. Men han tittade arg på mig och föklarade - Det är ju JULAFTON

Morgon paket; Eric var mer morgon trött

spännande med nya saker


Vid 10 klädde vi oss och begav oss till pulka backen
inte ofta det är snö på jul så man får passa på


se upp i backen!!!


Vi är inte lätta att fånga på bild inte...


Tomten kom på besök runt 2 tiden


åhh..kolla mamma , äkta coolt!!! Isak blev nöjd med sitt star wars skepp

äta, vi fick plats 14 pers + 1 bebis i min lya

vi avslutade kvällen med det nya brädspelet.


2 kommentarer:

  1. Så stora pojkarna har blivit! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken julafton Sara =) Tur att det bara är Jul EN gång om året haha =)

    SvaraRadera