torsdag 10 december 2009

vardag idag igen

Nu är man på tåget mot göteborg igen då, det känns som klockan är hur tidigt som helst. Men egentligen är det inte så tidigt eftersom hon är snart åtta. Tjejerna lät mig plugga hemifrån igår, vilket var guldvärt faktiskt. Av stressande på någotvis. Idag ska jag få se Hannas nya lägenhet. Är himla nyfiken måste jag erkänna. Det blir ingen långdag utan 15 tåget åker jag åka med hem igen och är hemma runt 5. Elin T skulle komma förbi under kvällen sedan för glögg och skvaller. sånt gillar vi.
Det närmar sig julafton med stormsteg. Imorgon eller lördag ska granen kläs. Barnen har valt blått glitter och vi ska få låna lite blåa kulor från syster yster för att kunna matcha. Vet inte om just blått i grannen är min grej. Men julen är ju ändå barnens högtid och det är klart de ska vara med och bestämma. Dessutom är det två mot en ha ha. Lite pepparkakor ska bakas oxå. Har inte bestämt mig om jag ska göra egen deg eller vara lat och åka och köpa, just nu lutar det åt det att köpa.
nyår närmar sig även det med och i år blir det hemma hos Elin & Markus. Alkohol och mat. Barnen ska vara hos sin pappa. Det är roligt att göra vuxensaker på nyår, men samtidigt upplevde jag förra nyår väldigt mysig tillsamans med barnen. De är så pass stora nu att de oxå tycker det är skoj att fira. Fast Isak är helt livrädd för raketerna. Han fick totallt panik när vi var och kikade. Men de på tv gick bra ha ha.
nej om man ska försöka göra lite nyttiga saker =)

1 kommentar:

  1. Oj ska granen redan fram haha =) Här kommer den fram dagen innan =P
    Det ska bli trevligt på Nyår om vi nu kan komma överens om maten bara haha =D

    SvaraRadera