torsdag 17 december 2009

människa igen


Nu har man äntligen börjat må som en mäniska igen. Vid 2 tiden igår gav jag upp och ringde till vårdcentralen. febern låg fortfarande på 38,8 och halsen kändes tjock. Mamma misstänkte halsfluss bara av av prata med henne på telefon. Min fina älskade syster Mia skjutsade mig till gludvingen.. gå var en omöjlighet... att bara funder på att ta sig till toan var en jobbig pers.

Det visade sig att Mamma haft rätt och jag fick antibiotika. I natt gick febern ned och idag är jag feberfri. Men pigg?? nee. är helt slut och får göra allt långsamt annars blir man svett. Men det är skönt att det är på rätt väg. igår såg jag inget slut på det.

Idag har jag haft pojkarna en stund , när Tony handlade julklappar. Eric spelade sina fiskar och Isak pratade och pratade... Mamma var här en sväng oxå. Alltid lika mysigt =)
så har jag fått tummen ur att fixa med julkorten, ska de läggas på lådan imorgon.. är hög tid nu eller vad säger ni?? kvällen ska jag ligga framför tv:n och bara slappa.. pga av att man är så trött efter all feber osv är gbg resan på lördagen tyvärr inställd. vi ska ta en fika på stan istället, sara och jag.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är på fötterna igen =)

    SvaraRadera
  2. ska bli mysigt att gå på stan på lördag:)

    SvaraRadera