torsdag 28 januari 2010

besöket på mcdonalds

Efter ett utvecklingsamtal igår så frågade Tony om vi ville följa med till donken. Barna var på direkt såklart. Vi kom på plats och resturangen som var halvfull. besöket inledde med att Isak fick ett raseri utbrottatt för han inte fick en STOR milkshake. Det var bara dra med honom ut medan alla där inne lade märke till oss. Eric och Tony fxade maten och intog ett bord. Isak och jag stod utanför tills han lugnat sig. Detta är inget beteende som jag tycker är okej. Efter ett tag säger han förlåt och vi´går in till de övria. Eric mumsar på sin bigmac och Isak knaprar på strips från happy meal. Själv har jag inte beställt någon mat ( här ska kilon rasa) och sitter med endast en kopp kaffe. Men den är varm. Jag håller den i handen. Det är en brun mugg med ett vitt plastlock. Jag smkar på den lite då och då, men bränner mig hela tiden på tungan. Så efter en smakning så rinner det över lite från locket. Det heta kaffet lägger sig på min hand som håller om koppen. Jag kan inte kontrollera rörelen och sprätter till och det sprutar kaffe överallt, i mitt hår, stolar..brickan. Om vi inte utmärkt oss tidigare så syndes vi definitivt nu. Tony ville sjunka lite genom jorden. Eric tyckte det var häftigt och återger händelsen gång på gång med hög stämma , medan jag och Tony försöker schyssa honom.

Men vi satt kvar till maten var uppäten, men vågar man sig dit igen ??;)

1 kommentar: