söndag 10 januari 2010

Söndags in slow motion

äntligen har jag lärt mig att fästa lösögonfransar på ögonen... och Elin, ang att de ska lossna är nog ingen större risk..jag somnade med dem igår *rodna* och de var fortfarande kvar i morses.

mina egna tips..
  • fixa foundation och puder innan fransarna, men resten av maken efter, blir det kladdigt är det lätt att torka torrt och få snyggt igen när det inte finns något annat som smetar ut sig fult.

  • ha inte för bråttom efter du limmat fransen, det är som lättast när det är kladdigt och nästan torrt, dessutom slipper man lim i ögat aj aj aj

  • ha en tunn tunn eyeliner innan du sätter dit fransen, då finns det en klar gräns för vad som är när din egna frans, dessutom så syns det inte om de inte ligger exakt intill varann

  • använd baksidan av en pincett eller liknande när du trycker fast dem, fingrar är stora och kladdiga av limmet...

  • undvik HMs lösögonfransar (men limmet är bra)
Klockan är redan 2 och jag har bara hunnit morgon bestyr, duscha, fixa iordning mig, fixa iordning lägenheten och skickat ut barna ( som kommer in hela tiden och är osams, Eric har en kompis och inte Isak , vilket gör att Isak har tråkigt = retsticka)

Nu ska det bryggas mer kaffe, sängen bäddas, för det är i sängen som blivit mitt nya plugg place.. =P

1 kommentar:

  1. åhh vilka bra tips =) Jag hade helt glömt av detta för jag gav typ upp haha =9 men måste köpa bra lim och börja träna nu igen haha =)

    SvaraRadera