måndag 4 januari 2010

Ensam är stark?


Vad som är viktigaste att ha i livet är inte pengar, fina saker eller status. Det kan säkert bidra till lycka, men när livet kraschar och allt känns hopplöst så är det inte fina prylar som är det som räknas. Ensam är stark sägs det, men jag vet inte om jag håller med. Visst ensam är stark om man syftar på att man bör klara saker på egen hand. Men i betydelsen att vara just ensam är det svårt att vara stark. I alla fall i längden. Jag tror starkt på att alla behöver ett socialtnätverkt, som ett stort nät som fångar upp en när man faller. Man faller ändå, men fallet gör inte lika ont och man slipper de värsta skruppsåren.

I nöden prövas vännen sägs det oxå, och i min "nöd" har det visat sig att det är så många som bryr sig. Värmande ord från oväntade och väntade håll. En klapp på axeln, ett sms, ett telefonsamtal, lånat ut sitt öra,låter mig älta. Det krävs så lite för att man ska bli berörd. Jag vill tacka alla i min närhet, ni vet vilka ni är. I det ondaste onda, har jag även blivit så rörd gång på gång. Tack!

Utan er skulle jag inte klara att resa mig igen..

2 kommentarer:

  1. hihi fyller du år 8de? det hade jag inte alls någon koll på... :) Grattis i förskott då! kram kram

    SvaraRadera